9 juli, naar Porto en weer terug

9 juli 2021 - Matosinhos, Portugal

Porto is een kilometertjes of 7, we hebben er 12 gelopen.

Leuk wandelen langs de kust, te beginnen in Matosinhos aan een brede boulevard. Al lekker druk op het strand. Er werd veel gesurfd. Aan het einde van deze boulevard eerst maar een caffee con leite. Lekker bakkie.

Langs een oud verdedigings fort lopen we de boulevard op van Porto. Je kan bovenlangs en onderlangs. Hier geen lang zandstrand maar kleine strandjes met rotsen. Pittoresk.

Aan het eind van de boulevard wisten we ff niet wat te doen. Porto in met een oud trammetje of aan de kust blijven en lekker nog ff op het strand hangen. Het werd het laatste. Maar dan wel weer terug naar Matosinhos want daar zijn de hotelletjes.
Maar terug lopen hadden we geen zin in. Nu kan je hier overal elektrische steps huren…… dus dat hebben we gedaan. Erg leuk om eens te doen. We waren vliegensvlug weer terug. Wel een ander hotel geboekt. Toch leuk.

Alletwee bijna geen foto’s genomen. Stom, want de kust bij Porto is best wel bijzonder. De volgende keer dan maar….

Inmiddels ingecheckt bij Transavia. Kaartjes voor de tram gekocht met behulp van een aardige Portugese. We gaan straks vis eten in een tent die de hemel in is geprezen door de eigenaar van een steakhouse. De visboer was zijn beste vriend!

Nou mensen, het zit er op. Morgenochtend rustig aan opstarten, om een uur of 4 vliegen we en zijn dan weer mooi op tijd thuis.

We zien jullie weer in Nederland!!!

groetjes francis en Elles

1. Peter:
    9 juli 2021
    Jammer dat je alweer terug moet toch? Erg leuke blog weer 😀
  2. Henk ursem:
    9 juli 2021
    Leuk en rustig de een na laatste dag , het visnet komt mij erg bekent voor, ze hebben daar op het terras lekkere koffie. Mis wel de foto, van jullie op de autopet !
    slaap lekker in jullie hotel vanavond.
  3. Wietske:
    11 juli 2021
    Superleuk om met jullie mee te mogen lezen Elles. Mooie verhalen en foto's! Wie weet, ooit :)
  4. Monique:
    11 juli 2021
    Leuk om jullie ervaringen te kunnen volgen en wat foto’s te zien van jullie trippie. Tot gauw 👍
  5. Toon en Annemarie:
    12 juli 2021