6 juli Arcos - Barcelos, 30.500 stappen, 21,5 kilometer.

6 juli 2021 - Barcelos, Portugal

Nou, ook het avondeten was weer een avontuur gisteren. Het restaurant bij onze slaapplek was gesloten maar in het plaatselijke café Barbados moest het lukken. Door de plenzende regen erheen gelopen.
De kroegbaas sprak vloeiend Duits. Ik een schnitzel, Elles een salade. Deze lwerd aangevuld met worst en kaas. Biertje erbij en lekker bij het raam naar de regen en wind kijken.

Heerlijk gepit in onze luxe kamer, ontbijtje en gaan met die banaan.

We voelden de afgelopen dagen goed in de benen zitten maar uiteindelijk heerlijk gelopen. Afgelopen jaar heb ik hetzelfde pad gelopen maar ik wist er opmerkelijk weinig meer van. En de route was mooi. Door leuke dorpjes, langs akkers en door eucalyptus bossen.

Al vroeg liep een hond met ons mee. Erg gezellig maar op een gegeven moment toen we langs de weg liepen best wel eng. Ook Portugese honden begrijpen het woord KSSST en hij taalde weer af.

Nu zijn we in de middeleeuwse kunststad Barcelos. Een mooie stad! Bij de plaatselijke VVV gevraagd hoe we in FAO kunnen komen. De bus vertrekt morgenochtend tegenover ons hotel. Vanaf FAO lopen we langs de kust weer richting Porto.

groetje weer van Francis en Elles

1. Monique:
    6 juli 2021
    Dat pad van vorig jaar vergeten??? Hoort bij de leeftijd 😉💪
  2. Cor Lievendag:
    6 juli 2021
    Heerlijk zo de hele dag buiten in de natuur!
  3. Henk ursem:
    6 juli 2021
    Leuke en herkenbare foto's , en het lopen gaat prima, ik verwacht dat je de kust we zal herkennen . geniet van deze tocht .
  4. Dorien:
    7 juli 2021
    Alle blogs tot nu toe even gelezen, sommige mensen moeten werken dus had wat in te halen. Ziet er allemaal top uit. En ik geloof dat het in de familie zit, iets niet meer herinneren waar je geweest bent, heb er helaas ook last van. Heeft niets met leeftijd te maken hoor. Nou tot snel weer, veel plezier. Groetjes Dorien en Hak
  5. Cees en wilma:
    7 juli 2021
    Leuk om de verhalen te lezen.
  6. Monique:
    Geruststellend om te lezen Dorien 🤣