5 juli 2021 Vilar de Pinheiro - Arcos 20 kilometer

5 juli 2021 - Arcos, Portugal

Het eten gisteravond. Een verhaal op zich. Door het Corona verhaal hier waren de restaurants dicht. We hadden wel een menu van een afhaal pizzeria gekregen. Misschien was er eentje open. Wij erheen, dicht. Googlemaps aangezet en achter de mobiel aan. Helemaal niets…. . Maar het was nog 50 meter verder op volgens Google en die meters konden er ook wel bij. En… ja hoor, om de hoek een café en bistro. Bistro stond alleen vermeld op de mat bij de voordeur, verder leek alles erop dat het alleen cafe was met als enige voedsel chips.
Gelukkig sprak de vrouw des huizes Engels. En ja hoor, er was zeker wat te eten. Gaat u maar zitten. Na een tijdje kwam ze aan en liet plaatjes van maaltijden zien. Die had ze net opgezocht😀. Wij elk wat besteld. Flesje rosé erbij en na afloop koffie. Gezellig! De rekening: EUR 17,25🤪.

Na een goede nachtrust, een goed ontbijt, weer aan de wandel.

Eerst weer een stuk langs de weg. Mooie bloemen en bomen links en rechts. Je ziet ze op de foto’s. Voetjes even rusten met een theetje en een koffie….met een 🍰, daar houden wij wel van😁. Daarna bij een pastelaria een Tosta. Met een gevulde maag weer verder.

Wij zijn halverwege. Ik hoor mij zeggen: “geen mede pelegrono’s vandaag”. En jawel, wij werden ingehaald door een medewandelaar. Even later kwamen we haar weer tegen. Bij een huis werd gratis fruit aangeboden, heerlijk ook nog. Je maakt nog eens wat mee!

Op naar Arcos nu. Vlak voor het gehucht een kroegje, een biertje en de voeten even vrijgelaten. Het leven kan mooi zijn. Een paar spatjes regen maar daar bleef het gelukkig bij. Tot nog toe alleen stortbuien in de nacht gehad😅.

Quinoa Sao Miguel de Arcos. Daar slapen wij vannacht. Vorig jaar met Henk en Paul ook geweest. In het plaatsje tot waar de etappen loopt is namelijk niets te vinden op internet. Heerlijk luxe hier. Zeer oude haciënda of zo iets, echt bijzonder.

Straks maar weer eten, het wordt een sleur😜. Morgen hoor je wel of het bijzonder was. Wij weten nu wel waar het is en dat het open is…..

slaap lekker🚶🚶🏻‍♀️

1. Nellie:
    5 juli 2021
    Jullie ook lekker slapen 🛌 en morgen weer gezond op om te wandelen 😘😘
  2. Nolda:
    6 juli 2021
    Wat mooi allemaal en wat een prestatie van jullie lekker samen genieten lieve groetjes van ons
  3. Peter en Judy:
    6 juli 2021
    Leuke foto’s en ook lekker om te lezen wat jullie doen. Blijf het maar genieten. Groetjes
  4. Monique:
    Jullie gaan lekkerrrrr👍
  5. Cor Lievendag:
    6 juli 2021
    Weer leuk geschreven met de bijhorende illustraties! Tip: foto’s kan je trouwens keren in reislogger😎
  6. Cees en wilma:
    7 juli 2021
    Leuke verhalen, erg gastvrije bevolking.