8 juli Vila do Conde - Matosinhos, 36.000 stappen, 25 kilometer

8 juli 2021 - Matosinhos, Portugal

Nog even naar gisterenavond. Echt Portugees eten. Bacalhau Portugese. Flessen vind Verde erbij. Buikje helemaal rond, heerlijk.

Een goed bed gelukkig dus lekker gepit. Goed ontbijtje uitgeserveerd. Buffetje kan hier even niet i.v.m. de pandemie. Daar gaan ze hier serieus mee om. Vandaag allebei de pet op. Mijn schedeldakje is verbrand. De zon schijnt volop en er waait een lekker koel windje. Ideaal om te verbranden.

We komen zo af en toe een Pelgrim tegen, op weg richting Santiago de Compostella. Een enkele Portugees zegt ons dat wij verkeerd lopen en Elles antwoord dat wij naar Fatima gaan.

We lopen iets vaker op de houten vlonders dan gisteren. Het verveeld niet. De zee is blauw en de golven zijn hoog. Net als gisteren loopt de weg de hele dag langs de kust. De Portugezen kunnen dus overal aan het strand komen. Wat ook opvalt is dat er regelmatig, schone en frisse toiletten bij de strandopgang staan. Gratis, en dat houden wij van!

Op een kilometer op 10 ook de Franceshina gegeten. Een lokale specialiteit. Tosti methaan, ham, ei, tomaat, gorizo en een steak eronder. Met een bordje Batata. Eigenlijk moet je hierna naar bed. Maar moesten nog 10 kilometer dachten we, het werden er 15😬.

Inmiddels liggen we uit te puffen in het hotel. Geweldig oud en de laatste 100 jaar niet veel aan gedaan. Wel lekker schoon en alles aanwezig!

Nou, morgen naar Porto. Gaan we lopen? De tram naar Porto rijdt door deze straat😎.

De wapper maar weer, wij gaan maar weer eens uit eten…………👨‍🍳

1. Henk ursem:
    8 juli 2021
    Weer een grote wandeling, maar geen grote hoogte verschillen meer.
    het hotel ziet er goed uit , dus een lekkere nacht toegewenst.
    DE BACALHAU PUERTOGESE MOGEN HET BROOD ziet er verrassend mooi uit, en was hij lekker ?
  2. Francis:
    8 juli 2021
    De bacalhau was geweldig. We zaten wel in een sjiek de friemel restaurant maar jij kent de prijzen hier…..
  3. Monique:
    Elke dag meer dan 20 km !!!! Bikkels
  4. Francis:
    Obrigado‼️
  5. Tiny:
    8 juli 2021
    Hee luitjes, alles even gelezen en bekeken. Leuk hoor! Heel veel plezier!💪👍 groetjes van mij en Henk
  6. Francis:
    Dank je
  7. Cor Lievendag:
    9 juli 2021
    Leuke foto’s en verslagen! Zit er alweer bijna op zeker.
  8. Francis:
    9 juli 2021
    Tja, aan alles komt een einde😬